Σε βάθος χρόνου φαίνεται ότι… «τραβάει» η διαπραγμάτευση ΟΛΠ [OLPr.AT] - Cosco για τη διαμόρφωση ενός πλαισίου συνεργασίας μεταξύ των προβλητών Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ και ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco.
Οι δύο πλευρές, αρχικά φαινόταν ότι θα έχουν καταλήξει στα τέσσερα συμφωνητικά που προετοιμάζουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Οι τελευταίες πληροφορίες από το «μεγάλο λιμάνι» όμως αναφέρουν ότι οι διαπραγματεύσεις θα καθυστερήσουν.
Θα κρατήσουν ακόμα τουλάχιστον ένα μήνα, και θα φτάσουν μέχρι το τέλος Μαρτίου. Ουσιαστικά οι δύο εταιρείες έχουν συμφωνήσει στην παράταση παρουσίας των εργαζομένων του ΟΛΠ στο προβλήτα ΙΙ και μόνο.
Οι εργαζόμενοι σύμφωνα με το πρόγραμμα θα αποχωρούσαν σταδιακά έως το Μάρτιο, αλλά αυτό θα καθυστερήσει τουλάχιστον μέχρι να είναι έτοιμος να λειτουργήσει σε φουλ ρυθμό ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ που είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να είναι έτοιμος μέσα στο καλοκαίρι.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» οι υπογραφές στα υπόλοιπα τρία συμφωνητικά θα αργήσουν να μπουν, για τον απλούστατο λόγο ότι και οι δύο πλευρές διεκδικούν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Επισημαίνεται ότι τα συγκεκριμένα συμφωνητικά, είναι πέραν της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ που θα κατασκευαστεί, στη Cosco και η οποία έγινε νόμος του κράτους.
Από τη μία η πλευρά του ΟΛΠ μέσω των συμφωνιών αυτών θέλει να καταστήσει τον προβλήτα Ι (ένα εκατ. teu) που θα είναι μικρότερος από τον ΙΙ (2,6 εκατ. teu), κατά 1,5 εκατ. teu περίπου, ανταγωνιστικό και βιώσιμο, ενώ από την άλλη η Cosco θέλει ολόκληρο το Σ.ΕΜΠΟ στο Ικόνιο να λειτουργεί ομαλά ώστε να έχει τη δυνατότητα να κερδίσει την υπεραξία από τη στρατηγική θέση που κατέχει το λιμάνι του Πειραιά στο χάρτη. Πρόκειται άλλωστε για τη πρώτη «βάση» σε έδαφος Ε.Ε. που διαχειρίζεται με απόλυτη πλειοψηφία η κινεζική εταιρεία.
Τα συμφωνητικά
Εκτός από την περίπτωση παράτασης της παρουσίας εργαζομένων του ΟΛΠ στο προβλήτα ΙΙ της Cosco, τα δύο μέρη προσπαθούν από το Δεκέμβρη να καταλήξουν σε συμφωνία, βάση της οποίας αναμένεται ότι θα κλείσει και η ημερομηνία άφιξης στην Ελλάδα του προέδρου του Cosco Group capt. Wei Jiafu.
Οι διαπραγματεύσεις σύμφωνα με πληροφορίες αφορούν:
- Την υπογραφή συμφωνίας του ΟΛΠ με τη ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου Cosco η οποία θα φέρνει ένα συγκεκριμένο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα Ι σε ετήσια βάση. Συμφωνία που αν ολοκληρωθεί θα έχει χρονική διάρκεια όχι περισσότερο από δύο χρόνια.
- Την παράταση παραμονής προσωπικού του ΟΛΠ στο προβλήτα Ι και μετά το καλοκαίρι, στο οποίο θα «εργασθεί» ο ΟΛΠ σαν υπεργολάβος.
-Το επιπλέον φορτίο και πώς θα διαμοιράζεται σε περίπτωση που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τον έναν από τους δύο.
Επισημαίνεται ότι όπως έχει αναφέρει πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων η υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη τα συμφωνητικά, όταν τελειώσουν οι διαπραγματεύσεις, θα τεθούν υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου