Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Το όνειρο μιας δίτροχης Ferrari


ferrari moto2_681
ferrari moto1_681

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα project, θα ήταν να δούμε μια μοτοσικλέτα από τη Ferrari ή τη Lamborghini. Η ιστορία έχει καταγράψει μερικές προσπάθειες, κυρίως ιδιωτών ή εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο των δύο τροχών, για την κατασκευή πρωτότυπων μοντέλων της Ferrari σε δύο τροχούς.

Όλα ξεκίνησαν τη δεκαετία του '50, όταν ο γιος του Enzo Ferrari, Alfredo Dino υποσχέθηκε την εξέλιξη και παραγωγή ειδικών μοτοσικλετών με τα σήματα της εταιρείας, που όμως δεν κατασκευάστηκαν ποτέ. Στα seventies, η εταιρεία Kay Engineering δημιούργησε μία και μοναδική σπορ μοτοσικλέτα προς τιμήν του Enzo Ferrari. Στη μοτοσικλέτα προσαρμόστηκε ένας τετρακύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας 900 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Σύμφωνα με την εταιρεία, η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα έχει συλλεκτική αξία και βγήκε προς πώληση πριν από μερικά χρόνια στην εξωφρενική τιμή των 500.000 δολ.

Στη δεκαετία του '80 συνεχίστηκαν οι προσπαθείες για τη δίτροχη μοτό, με τον τότε γνωστό σχεδιαστή δικύκλων Arlen Ness να κατασκευάζει μία και μοναδική μοτοσικλέτα τύπου chopper, έχοντας κατά νου το σχεδιαστικό μοτίβο της Ferrari Testarossa. Όμως το τελευταίο δημιούργημα μοτοσικλέτας Ferrari είναι το κάτι άλλο. Ο παγκοσμίας άγνωστος Ισραηλινός σχεδιαστής Amir Glinik δημιούργησε πριν από μερικούς μήνες στην οθόνη του υπολογιστή του μια φουτουριστική μοτοσικλέτα με κινητήρα V4 που τη βάφτισε Ferrari. To όλο project προβλήθηκε εκτενώς στο Διαδίκτυο και σε πολλά blogs. Η επίσημη Ferrari ενοχλήθηκε σφόδρα και απαίτησε από τον φιλόδοξο σχεδιαστή να αποσύρει τις φωτογραφίες, καθώς η μοτοσικλέτα του δεν ήταν αλλά και δεν θα μπορούσε να είναι Ferrari. Γενικώς, όλες αυτές οι προσπάθειες δημιουργίας μιας μοτοσικλέτας που να φέρει τα σήματα του Maranello ήταν ανεξάρτητες και δεν είχαν τη συγκατάθεση της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, ο εμπνευστής του σχεδίου έγινε παγκοσμίως γνωστός μέχρι η Ferrari να αναλάβει δράση. Κι αυτό θα του εξασφαλίσει την απαραίτητη δημοσιότητα στο επόμενο project με το οποίο θα καταπιαστεί. Βεβαίως δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος ή κάποιοι χρησιμοποίησαν το όνομα μιας εταιρείας αυτοκινήτου για να δημιουργήσουν μια μοτοσικλέτα. Η περίπτωση της Lamborghini Design 90 είναι μία από αυτές, μόνο που εδώ είχαμε και τη συγκατάθεση της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η κίτρινη μοτοσικλέτα της Lamborghini ανατέθηκε στη γαλλική εταιρεία Boxer Bike πριν από περίπου 20 χρόνια. Η υπόθεση εργασίας ήταν να αποτυπωθεί το ύφος μιας Countach σε μοτοσικλέτα. Το αποτέλεσμα ήταν μια σχεδιαστική μπούρδα, τόσο άκομψη και άσχημη όσο το πρώτο Morbidelli 850 V8.

Η κίτρινη Lamborghini Design 90 εφοδιαζόταν με έναν 1000άρι τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα (προερχόμενος από την Kawasaki) με 16 βαλβίδες και δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, συνολικής απόδοσης 125 ίππων. Η μοτοσικλέτα ζύγιζε 175 κιλά και μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Η βασική ιδέα ήταν να παραχθούν 25 αντίτυπα, όμως πληροφορίες της εποχής έκαναν λόγο για κατασκευή μόλις 10 μονάδων.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα ήταν πρόκληση να δούμε μια μοτοσικλέτα από την Porsche, την Bentley ή τη Ford, θα ήταν επίσης ενδιαφέρον να δούμε και το αντίστροφο. Ένα αυτοκίνητο από την Ducatti, τη Moto Guzzi ή τη Harley. Η ΚΤΜ το δοκίμασε και όλοι μιλούν γι’ αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου