Ακραία παραδείγματα: Το μοσχάρι (σε τυποποιημένη συσκευασία) πωλείται στην Ελλάδα σε τιμή έως και κατά 211% υψηλότερη από ό,τι σε άλλα κράτη της Ε.Ε., ενώ συγκεκριμένο χαρτί κουζίνας, μαργαρίνη αλλά και σαμπουάν είναι ακριβότερα κατά 144%.
Οπως φαίνεται, οι μεγάλες αλυσίδες «προσαρμόζονται» στην έλλειψη ανταγωνισμού στην Ελλάδα και στα παράθυρα της φορολογικής νομοθεσίας για να πουλάνε στη χώρα μας ακριβότερα από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Οι τιμοληψίες έγιναν τον Ιούλιο στην Ελλάδα και σε άλλα κράτη της Ε.Ε. σε 72 είδη ευρείας κατανάλωσης που εμπορεύονται ελληνικές και ξένες πολυεθνικές επιχειρήσεις. Δείχνουν ότι η αισχροκέρδεια ζει και βασιλεύει στην ελληνική αγορά: 19 προϊόντα διατίθενται στα ράφια στις πιο ακριβές τιμές μεταξύ των 6 χωρών που εξετάστηκαν, ακόμη 19 πωλούνται στην 2η υψηλότερη τιμή και 12 στην 3η πιο ακριβή. Φθηνή η Ελλάδα παραμένει μόνο στα οπωροκηπευτικά, στη ζάχαρη, στον καφέ και σε ελάχιστα τυποποιημένα προϊόντα.
Οι μεγάλες αποκλίσεις σε πολλά άλλα δεν δικαιολογούνται ούτε από το ύψος των ενοικίων ούτε από το εργατικό κόστος στην Ελλάδα που παραμένει χαμηλό, ούτε ακόμη από την αύξηση των φόρων αφού, ακόμη και αν αφαιρεθεί η επίπτωσή τους, η «ψαλίδα» παραμένει μεγάλη.
Η έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου για τις τιμές βασικών προϊόντων που απαρτίζουν το «καλάθι της νοικοκυράς», καταδεικνύει το μεγάλο έλλειμμα ανταγωνισμού στην Ελλάδα αλλά και το κενό εποπτείας της αγοράς. Προβλήματα τα οποία συντηρούν την ακρίβεια είναι γνωστά στην κυβέρνηση, αλλά δεν έχουν ακόμη αντιμετωπιστεί.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας αγοράς, μεγάλες εστίες ακρίβειας εντοπίζονται στους δύο εξεταζόμενους κλάδους: τα είδη διατροφής και προσωπικής υγιεινής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου