Της Έφης Καραγεώργου
Στο σπίτι έμειναν αυτά τα Χριστούγεννα οι Έλληνες και το ίδιο φαίνεται ότι θα πράξουν και την Πρωτοχρονιά λόγω της οικονομικής ανασφάλειας. Όμως, τα δώρα σε αγαπημένους και φίλους εξακολουθούν να είναι η πρώτη επιλογή τους για τις γιορτές.Σύμφωνα με το Βαρόμετρο της MasterCard, οι καταναλωτές επέλεξαν το επιπλέον εισόδημα να το διαθέσουν φέτος για δώρο (29% από 46% το 2009) για αποταμίευση λόγω της οικονομικής συγκυρίας (ποσοστό 28%) αλλά και για να καλύψουν τρέχουσες ανάγκες (κοινώς δόσεις σε δάνεια και κάρτες σε ποσοστό 21%).
Την ίδια ώρα ο 1 στους 4 δηλώνει ότι δεν έχει επιπλέον εισόδημα. Και, όσο και αν φαίνεται παράξενο, οι άντρες είναι εκείνοι που εκφράζουν την επιθυμία (σε ποσοστό 20%) να δαπανήσουν το επιπλέον εισόδημα για προσωπική τους ευχαρίστηση και διασκέδαση σε σχέση με τις γυναίκες που το ποσοστό είναι 14%. Οι νέοι σε ηλικία δίνουν προτεραιότητα στην διασκέδαση σε ποσοστό 36%, ενώ οι άνω των 45 ετών προτιμούν να αποταμιεύσουν τα επιπλέον χρήματα.
Τα δώρα τώρα που επέλεξαν να κάνουν ήταν σε ποσοστό 34% ρούχα και παπούτσια και σε ποσοστό 20% τα παιχνίδια. Μάλιστα φέτος αυξήθηκαν στο 9% (από 2%) τα συμβολικά δώρα και όπως προκύπτει από το ερωτηματολόγιο της έρευνας οι περισσότεροι είχαν σκεφτεί εναλλακτικές χαμηλού κόστους δώρων.
Και ενώ το 2009 το 62% των Ελλήνων δήλωνε ότι τα Χριστούγεννα αλλάζει την καταναλωτική του συμπεριφορά, φέτος το ποσοστό έχει μειωθεί στο 55%. Ο λόγος που αλλάζει η καταναλωτική συμπεριφορά είναι η προσφορά δώρων προς τρίτους , ενώ ειδικά για φέτος πολλοί δήλωσαν ότι το γιορτινό κλίμα τους κάνει να «ξεχνιούνται» (ποσοστό 29%).
Το 74% πέρασαν τα Χριστούγεννα στο σπίτι τους και το ίδιο έχουν προγραμματίσει και για την Πρωτοχρονιά. Ιδιαίτερα μειωμένη είναι η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό. Ο βασικός λόγος που δεν ταξίδεψαν είναι οι οικονομικές δυσκολίες (ποσοστό 18% από 2% πέρυσι).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου