Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Formula 1: Κανονισμοί 2011

Η FIA έδωσε στη δημοσιότητα τους νέους κανονισμούς για το 2011.

Σε αυτούς βλέπουμε να υπάρχουν αλλαγές για την “βρώμικη”, οδήγηση, επαναφέρεται το 107%, υπάρχουν αυστηρότερες και περισσότερες διαθέσιμες ποινές.


Πάμε να δούμε αναλυτικά τις αλλαγές στους κανονισμούς.

Κινούμενη πίσω πτέρυγα
Ο οδηγός θα έχει την ευκαιρία να επέμβει ηλεκτρονικά μόνο όταν το αυτοκίνητό του είναι λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω από το προπορευόμενο. Στη συνέχεια η πτέρυγα θα επανέρχεται στην αρχική της θέση μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου. Φυσικά όλο αυτό γίνεται για να αυξηθούν τα προσπεράσματα.

Για τις κατατακτήριες και για τα ελεύθερα δοκιμαστικά η πίσω πτέρυγα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανά πάσα στιγμή από τον οδηγό. Στον αγώνα όμως, ο οδηγός δεν μπορεί να κάνει χρήση του κανονισμού, αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι 2 πρώτοι γύροι του αγώνα. Αυτό γίνεται για να μην υπάρχει αδικία, αφού στους 2 πρώτους γύρους τα μονοθέσια είναι σε μικρές αποστάσεις μεταξύ τους.

K.E.R.S, F-Duct, διαχύτες και… συρματόσχοινα
Το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας επιστρέφει. Ωστόσο η χρήση του δεν είναι υποχρεωτική. Το ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί από τα 620 στα 640 κιλά. Σκοπός αυτού το μέτρου είναι να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή του βάρους για τις ομάδες που χρησιμοποιούν τον εν λόγω σύστημα.

Το F-Duct και οι διαχύτες πολλαπλών επιπέδων, ως γνωστόν θα απαγορευθούν.
Επίσης, από το 2011 ο κάθε τροχός θα δένεται με 2 και όχι με 1 συρματόσχοινο, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να φύγει από το μονοθέσιο και να προκληθεί κάποιο επιπλέον ατύχημα.

Κιβώτια ταχυτήτων Για το 2011, το κάθε κιβώτιο θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για 5 συνεχόμενους αγώνες, αντί για 4 που ήταν το 2010. Όμως ο οδηγός θα έχει και κάποιο bonus. Την πρώτη φορά που θα χρειαστεί να αλλάξει κιβώτιο μη προγραμματισμένα, δεν θα λάβει κάποια ποινή. Εκτός αν αυτό συμβεί στον τελευταίο αγώνα.

Αγωνιστική συμπεριφορά οδηγών
Ένας οδηγός δεν μπορεί να αλλάξει τη γραμμή του πάνω από μία φορά για την υπεράσπιση της θέσης του. Επίσης, δεν μπορεί να “ωθήσει” έναν άλλον οδηγό εκτός πίστας. Με τον όρο εντός πίστας εννοούμε τον χώρο που βρίσκεται ανάμεσα στις 2 άσπρες γραμμές. Τα kerb θεωρούνται εκτός πίστας. Ένα μονοθέσιο θα λέμε ότι πατάει εντός πίστας μόνο όταν κάποιος τροχός βρίσκεται εντός των λευκών γραμμών. Διαφορετικά θα είναι εκτός. Αν ένα αυτοκίνητο βγει εκτός πίστας, μπορεί να επανέλθει μόνο όταν αυτό γίνει με ασφάλεια και χωρίς να κερδίσει πλεονέκτημα.

Pit lane
Το Pit lane θα χωρίζεται σε 2 λωρίδες. Την εξωτερική και την εσωτερική. Η εσωτερική θα είναι αυτή που βρίσκεται από την πλευρά των γκαράζ των ομάδων και η εξωτερική από την πλευρά του Pit wall. Όταν τα αυτοκίνητα θα περιμένουν για να βγουν στην πίστα θα πρέπει να περιμένουν στην εξωτερική λωρίδα, η οποία ονομάζετε και “γρήγορη” και το πλάτος της δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα.

107%
Στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών όσοι οδηγοί έχουν κάνει χρόνο ανώτερο του 107% του ταχύτερο γύρου, δεν θα έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στον αγώνα. Οι αγωνοδίκες θα μπορούν να κάνουν κάποιες εξαιρέσεις και να επιτρέπουν στους οδηγούς να συμμετάσχουν στο αγώνα. Αν αυτό γίνει για περισσότερους από έναν οδηγούς η θέση τους στο grid για την εκκίνηση του αγώνα θα καθορίζεται από τους ίδιους και οι αποφάσεις του δεν θα είναι εφέσιμες.

Αργότεροι συνδυασμοί
Αν ένας οδηγός ετοιμάζεται να ρίξει γύρο σε έναν αργότερο, αυτός θα πρέπει να κάνει στην άκρη στην πρώτη ευκαιρία. Αν δεν συμβεί αυτό, θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις στους αγωνοδίκες και μπορεί να τιμωρηθεί από αυτούς.

Ελαστικά
Οι οδηγοί που δεν θα χρησιμοποιήσουν και τις 2 διαθέσιμες γόμες ελαστικών σε έναν στεγνό αγώνα θα μηδενίζονται από τον συγκεκριμένο αγώνα. Αν ο αγώνας διακοπεί, όσοι οδηγοί δεν έχουν βάλει και τις 2 γόμες, θα δέχονται ποινή 30 επιπλέον δευτερολέπτων στον συνολικό τους χρόνο.

Στις δοκιμές τις Παρασκευής θα πρέπει να δηλώνονται 3 σετ για τον κάθε οδηγό. 2 σετ σκληρής γόμας και 1 μαλακής. Από αυτές το ένα σετ σκληρών ελαστικών θα επιστρέφεται μετά από την 1η περίοδο και οι άλλες 2 μετά από την 2η. Για το Σάββατο και την Κυριακή, κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 8 σετ, και 1 από αυτά θα πρέπει να επιστραφεί πριν από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών.

Περιορισμός εργασίας
Για να μην δουλεύουν συνεχόμενα οι μηχανικοί των ομάδων, θα απαγορεύεται να μπει κάποιος στην πίστα από τις 12:00 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 06:00 το πρωί, αν μία περίοδος ξεκινάει στις 10:00, και από τις 01:00 μέχρι τις 07:00 αν ξεκινάει στις 11:00. Κάθε ομάδα θα έχει το δικαίωμα να εξαιρεθεί από τον κανονισμό 4 φορές.

Νέες ποινές
Οι αγωνοδίκες θα μπορούν να επιβάλλουν 4 νέες ποινές οι οποίες είναι: Ποινή επιπλέον χρόνου, επίπληξη, μηδενισμός οδηγού στο συγκεκριμένο GP και αποκλεισμός από το επόμενο αγώνα

http://www.autoblog.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου