Η σιδηροδρομική σήραγγα Γκότχαρντ, στην καρδιά των ελβετικών Άλπεων, της οποίας η διάνοιξη ολοκληρώθηκε σήμερα, είναι πλέον, με την τοξοτή στοά της μήκους 57 χιλιομέτρων η μακρύτερη σήραγγα στον κόσμο, εκθρονίζοντας την ιαπωνική σήραγγα Σεικάν. (Seikan).
Tα σημαντικότερα έργα του κόσμου αυτού του τύπου είναι:
*Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεικάν (Ιαπωνία), μήκους 53,8 χιλιομέτρων συνδέει τα νησιά Χονσού και Χοκάιντο. Το χαμηλότερο σημείο της βρίσκεται στα 240 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας γεγονός που την καθιστά την υποθαλάσσια σήραγγα με το μεγαλύτερο βάθος στον κόσμο.
*Η σήραγγα της Μάγχης (Γαλλία/ Βρετανία), μήκους 50,5 χιλ.
*Η σιδηροδρομική σήραγγα Λόετσμπέργκ μήκους 34,6 χιλιομέτρων, επιτρέπει τη διάβαση των Άλπεων ανάμεσα στα καντόνια της Βέρνης και του Βαλέ. Το τούνελ του Λοετσμπέργκ, που άνοιξε τον Ιούνιο του 2007, ήταν το πρώτο στοιχείο του έργου "AlpTransit", που εγκρίθηκε με δημοψήφισμα το 1994 από την Ελβετία, η οποία έχει ως στόχο να μεταφέρει την κυκλοφορία των φορτηγών από τους δρόμους στους σιδηροδρόμους.
*Η σιδηροδρομική σήραγγα Γκουανταράμα στην Ισπανία, μήκους 28,4 χιλιομέτρων, περνά κάτω από τη Σιέρα ντε Γκουανταράμα και βρίσκεται κοντά στη Σεγκόβια στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας που συνδέει τη Μαδρίτη με το Βαγιαδολίδ.
*Εξάλλου η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στον κόσμο είναι αυτή της Λάερνταλ στη δυτική Νορβηγία, μήκους 24,5 χιλιομέτρων, που από το 2000 συνδέει το Λάερνταλ με την Ορλαντ. Έξι χρόνια εργασιών, 130 άνθρωποι και περίπου 125 εκατομ. ευρώ χρειάστηκαν για την κατασκευή αυτού του τούνελ, διπλής κυκλοφορίας που διανοίχτηκε σε βραχώδη ορεινό όγκο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου