Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2012

Εντός του 2012 η πρώτη γεώτρηση στην Ελλάδα

Συναγερμός στα υπουργεία Περιβάλλοντος και Εξωτερικών για τις συνέπειες του ευρωπαϊκού εμπάργκο στο Ιράν. Τα Ελληνικά Πετρέλαια και η Μοtor Oil εισάγουν ιρανικό πετρέλαιο με το οποίο καλύπτουν ένα ποσοστό της τάξης 20%-30% των αναγκών τους.

Της Μανταλένας Πίου 
Yπό το φως των νέων δεδομένων που έχει δημιουργήσει η ανακάλυψη του κοιτάσματος φυσικού αερίου στην Κύπρο αλλά και οι εξελίξεις όσον αφορά στους διεθνείς αγωγούς μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου σε συνδυασμό με την τροπή των σχέσεων Ε.Ε. -Ιράν πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Εξωτερικών κοινή σύσκεψη των υπουργών Εξωτερικών Σταύρου Δήμα και του....
υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας Γιώργου Παπακωνσταντίνου για το συντονισμό των δύο υπουργείων στα θέματα ενέργειας. «Συζητήσαμε για τη μεταφορά ενέργειας από τη Ρωσία και την Κασπία μέσω Ελλάδας, για το θέμα των ερευνών και της αξιοποίησης υδρογονανθράκων στη χώρα μας καθώς και για τις δυσκολίες που δημιουργούνται με την κατάσταση στο Ιράν», δήλωσε ο κ. Δήμας, αμέσως μετά τη συνάντηση, υπογραμμίζοντας ότι όλα αυτά τα θέματα θέλουν επισταμένη και συντονισμένη συνεργασία. «Συστήσαμε μία ομάδα εργασίας ώστε να υπάρχει συνεχής παρακολούθηση και θα δώσουμε όλη τη συμπαράστασή μας και τη συνεργασία που απαιτείται για τη γρήγορη αντιμετώπιση των διαφόρων θεμάτων», πρόσθεσε ο υπουργός. Από την πλευρά του ο κ. Παπακωνσταντίνου εξέφρασε την ελπίδα ότι έως το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσει η πρώτη γεώτρηση στην Ελλάδα, μετά τους διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν πριν από λίγες ημέρες και υπογράμμισε την κρισιμότητα των ανοικτών ζητημάτων, από τους αγωγούς και τις έρευνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο έως την κατάσταση με το Ιράν.

Ιράν
Το εμπάργκο στο Ιράν, για το οποίο έχει συμφωνήσει καταρχήν η Ε.Ε. χωρίς να έχει αποφασίσει το χρόνο επιβολής του μέτρου, μπορεί να επιφέρει άμεσο πλήγμα στην εγχώρια αγορά πετρελαίου, καθώς οι δύο εταιρείες διύλισης, τα Ελληνικά Πετρέλαια και η Μοtor Oil εισάγουν ιρανικό πετρέλαιο με το οποίο καλύπτουν ένα ποσοστό της τάξης του 20%-30% των αναγκών τους. Οι εισαγωγές αργού από το Ιράν αυξήθηκαν σημαντικά τους τελευταίους μήνες εξαιτίας του πιστωτικού ρίσκου της Ελλάδας, που περιόρισε δραστικά την πιστωτική γραμμή των ελληνικών διυλιστηρίων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αγοράσουν τις ίδιες ποσότητες από τις παραδοσιακές πηγές τους και να στραφούν στο ιρανικό αργό. Εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν κάνουν και άλλες χώρες της Ευρώπης, κυρίως στο Νότο και αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που η Ε.Ε. δεν έχει καταλήξει ακόμα στο πότε θα εφαρμόσει το εμπάργκο, δίνοντας ουσιαστικά το περιθώριο στις ευρωπαϊκές εταιρείες να βρουν άλλους προμηθευτές. Το υπουργείο Περιβάλλοντος - Ενέργειας, έχει ζητήσει από τα ΕΛ.ΠΕ. να εξασφαλίσουν αποθέματα ασφαλείας για περίπου έξι μήνες, αναφέρουν έγκυρες πηγές.

Αγωγοί
Στο «μέτωπο» των αγωγών, τα προβλήματα που έχουν ανακύψει δεν είναι λίγα: H απόσυρση της Βουλγαρίας από το πρότζεκτ Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης οδηγεί στη ματαίωση του έργου, οι Ρώσοι στέλνουν αφιλεγόμενα μηνύματα για τον αγωγό αερίου South Stream, ενώ το Αζερμπαϊτζάν έχει ανακοινώσει ότι έως το τέλος Μαρτίου θα ανακοινώσει με ποιον αγωγό θα συνεργαστεί για τη μεταφορά αερίου στην Ευρώπη, ένα έργο που διεκδικούν τέσσερις αγωγοί, μεταξύ των οποίων ο ITGI, στον οποίο συμμετέχει η ΔΕΠΑ και ο ΤΑΡ που περνά από ελληνικό έδαφος.
Τέλος στον τομέα των υδρογονανθράκων, μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για έρευνες-εκμετάλλευση σε Κατάκολο, Πατραϊκό Κόλπο και Ιωάννινα και την προκήρυξη που «τρέχει» για τις σεισμικές έρευνες σε Ιόνιο και νότια Κρήτη, φαίνεται ότι ανοίγει το ζήτημα για έρευνες στην ευρύτερη περιοχή της νότιας Κρήτης, για την οποία ήδη εκδηλώνεται ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες, μετά τα αποτελέσματα στην Κύπρο.
http://www.imerisia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου