Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Τι φταίνε και τα γαϊδούρια;

Tου Δημήτρη Καμπουράκη
Την Πέμπτη που πέρασε, ο Θοδωρής Κολυδάς έλεγε στην εκπομπή ότι υπάρχει ισχυρή πιθανότητα να έχουμε λασποβροχή, διότι κάποια καιρικά συστήματα έχουν μεταφέρει σκόνη από την Αφρική.

Πετάχτηκα τότε αυθορμήτως εγώ και ξεφούρνισα την πρώτη σκέψη που μου κατέβηκε:

-          «Εμένα μ’ αρέσει η λασποβροχή.»
-          «Γιατί;» ρώτησε έκπληκτος ο Γιώργος από δίπλα μου.
-          «Διότι όταν ρίξει λάσπη, οι μαυρούληδες στα φανάρια έχουν δουλειά. Δεν σε πιέζουν να πλύνουν ένα καθαρό παρμπρίζ, αλλά παρακαλάς να τους βρεις μπροστά σου. Έχουν αντικείμενο εργασίας αυτές τις μέρες και βγάζουν και κάτι παραπάνω οι άνθρωποι.»

Μια απλή σκέψη ήταν, να πάρει ο διάολος. Ούτε ιδεολογικοποιημένη, ούτε πολιτικοποιημένη, ούτε κοινωνικοποιημένη, ούτε καμουφλαρισμένη, ούτε υπογειοποιημένη, ούτε διαπλεκομένη, ούτε τίποτα.  Μια απλή ανθρώπινη γαμη-μένη σκέψη, που μου ‘ρθε και την εκστόμισα.

Τι το ‘θελα; Μέσα σε λίγα λεπτά, το τηλεφωνικό κέντρο της εκπομπής κατακλύστηκε από κάθε είδους υβριστικό μήνυμα. Άλλοι έλεγαν «να τους πάρεις σπίτι σου να σου πλένουν τα τζάμια, ρε», άλλοι «αυτός που πλένει παρμπρίζ το πρωί, μπαίνει στο σπίτι σου το βράδυ», άλλοι «προσπαθείς με συναισθηματικό εκβιασμό να μας πείσεις ότι δεν πρέπει να γίνουν τα στρατόπεδα», άλλοι «ξέρεις πόσα βγάζει αυτός στα φανάρια και πόσα βγάζω εγώ στη δουλειά μου», κι άλλα διάφορα και αναπάντεχα. Λέω αναπάντεχα, διότι παλιότερα οι δικοί μας τουλάχιστον τηλεθεατές δεν αντιδρούσαν έτσι. Ειλικρινά.

Δεν ξέρω τι να πω. Ντροπή μας. Να χέσω και την αριστεροδεξιά πολιτικοποίηση μας και την τεχνοκρατική επιστημοσύνη μας επί πολυπλόκων και δυσεπιλύτων προβλημάτων, αν είναι να απωλέσουμε ολοκληρωτικά την ανθρωπιά μας. Αν είναι να σφάζουμε στο γόνατο την απλή καθημερινή σκέψη καλοσύνης που αναδύεται απ' το μυαλό μας, τότε έχει τελειώσει η πλάκα για την κοινωνία μας. Γαϊδούρια έχουμε καταντήσει... (αν και τι φταίνε τα κακόμοιρα τα γαϊδούρια να τα συγκρίνουμε με ορισμένους απ’ τη ράτσα μας;)
http://www.protagon.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου